Close

16. decembra 2018

December venovaný volebným kampaniam, marketingu a mediálnej komunikácii

Na konkrétnych príkladoch vyhratých (aj prehratých) volebných kampaní účastníkom ukázali, ako pretaviť teóriu do praxe – či už išlo o prezidentské kreslo alebo primátorskú stoličku. Praktickými cvičeniami sme si vyskúšali, aké zložité je napríklad pripraviť si komunikačnú stratégiu s ohľadom na cieľovú skupinu voličov, alebo improvizovať pri kontaktnej kampani.

PR expertky so zameraním na budovanie a udržiavanie reputácie, ale aj krízovú komunikáciu. Hoci sa väčšinou špecializujú na korporátnu sféru (z nedávnych káuz si môžete pamätať na fipronil v sušienkach alebo „nátierkové“ problémy firmy Lunter), ich skúsenosti a odporúčania sa určite dajú zužitkovať aj v politickej sfére, ako sa ukázalo aj v kampani Matúša Valla.

Braňo Závodský (Rádio Expres), zástupca šéfa spravodajstva, moderátor, novinár

Braňo Závodský je známy svojim priamym a niekedy až dychberúcim štýlom komunikácie vo svojej relácii, kde svojich hostí občas privádza do úzkych, vždy však so zámerom dopracovať sa k jasným vysvetleniam situácie. Počas svojej kariéry sa stretol s mnohými politikmi i novinármi, a tak naším účastníkom porozprával o svojich skúsenostiach, a zároveň odovzdal niekoľko odporúčaní do budúcna – aby bola kooperácia medzi politikmi a novinármi férovejšia a nápomocná pre verejnosť.

PhDr. Branislav Masarovič, riaditeľ odboru komunikácie Bratislavského samosprávneho kraja

Pán Masarovič je odborníkom na kampane a komunikáciu. Na akadémii nám objasnil celý proces okolo prípravy a fungovania úspešnej kampane Juraja Drobu na pozíciu bratislavského župana. Či už ide o celkovú stratégiu, manažment spolupracovníkov a dobrovoľníkov, alebo budovanie imidžu kandidáta, tu sme na správnej adrese.

Mgr. Matúš Záhradník, školiteľ politického marketingu a brand manager

Pán Záhradník sa pozrel na politický marketing a kampane prostredníctvom dát – ukázal naším účastníkom, ako využiť prieskumy verejnej mienky či iné verejne dostupné dáta, fokusové skupiny, alebo iné experimenty. Následne si na niekoľkých zadaniach mohli vyskúšať prípravu kampane od zbierania dát, cez rôzne kanály komunikácie, až po meranie úspešnosti.

Mgr. et Mgr. Marie Stracenská

Pani Stracenská sa dlhodobo pohybuje v mediálnom prostredí, v minulosti priamo ako novinárka, momentálne pôsobí ako expertka v oblasti komunikácie s médiami – kde vedie tréningy, a tiež robí PR jednej politickej strane. S účastníkmi prešla od základných informácií o médiách (ktoré sú najsledovanejšie, najčítanejšie, či najpočúvaniejšie), cez sociálne siete, až po praktické úlohy ako prípravu promo videí pre svojho vlastného kandidáta. Museli pritom brať do úvahy aktuálnu politickú situáciu, vytiahnuté škandály, alebo zle odkomunikované informácie. Na záver si spomedzi seba zvolili fiktívneho prezidenta, ktorého kampaň bola najlepšie zvládnutá – a pritom prišli na to, ako treba vybalansovať dobrý program, sympatie voličov, a marketing.

Scroll Up