Decembrové stretnutie Politickej akadémie ročníka 2018/2019 bolo venované politickému marketingu, kampaňovému manažmentu, komunikácií, stratégiám a PR.
Politická kampaň vs masmediálna komunikácia
Restartup (Daniel Kerekeš, Anna Šovčíková), Seesame
Na konkrétnych príkladoch vyhratých (aj prehratých) volebných kampaní účastníkom ukázali, ako pretaviť teóriu do praxe – či už išlo o prezidentské kreslo alebo primátorskú stoličku. Praktickými cvičeniami sme si vyskúšali, aké zložité je napríklad pripraviť si komunikačnú stratégiu s ohľadom na cieľovú skupinu voličov, alebo improvizovať pri kontaktnej politickej kampani. Lektormi boli Daniel Kerekeš a Anna Šovčíková z firmy Restartup Michala Novotu.
Ako prvé sme účastníkom uviedli PR expertky z Seesame so zameraním na budovanie a udržiavanie reputácie, ale aj krízovú mediálnu komunikáciu. Hoci sa väčšinou špecializujú na korporátnu sféru (z nedávnych káuz si môžete pamätať na fipronil v sušienkach alebo „nátierkové“ problémy firmy Lunter), ich skúsenosti a odporúčania sa určite dajú zužitkovať aj v politickej sfére, ako sa ukázalo aj v kampani Matúša Valla.