Bez kvalitnej predvolebnej kampane sa politik len veľmi ťažko dostane na vysnívanú pozíciu. Ako si však správne nastaviť cieľ kampane? Akú stratégiu a taktiku zvoliť? Je možné vyhrať voľby len pomocou sociálnych sietí? Ako predať dobré myšlienky voličom? Tieto a mnohé ďalšie témy sa preberali na treťom seminári Politickej akadémie tohto ročníka.
Deň prvý: Restartup - Michal Novota, Jana Štulajterová a Anna Šovčíková
Prvý blok semináru otvoril tím z Restartup: Michal Novota, Jana Štulajterová a Anna Šovčíková. Na úvod zadali účastníkom 30 sekundové predstavenie, tzv. „elevator pitch“ v ktorom sa mali predstaviť a predovšetkým zaujať. Ostatné aktivity svojou interaktívnosťou nezaostávali a účastníci v skupinách pracovali na spoločných úlohách. Ďalšou aktivitou bolo definovanie cieľa, stratégie a taktiky volebnej kampane. Novota upozornil, že cieľ kampane musí byt určený jasne a realisticky. Môže ísť napríklad o počet potrebných hlasov pre získanie mandátu, od čoho sa následne odvíja počet oslovených ľudí, a pod. Tento hlavný cieľ kampane by sme mali mať na mysli po celý čas jej realizácie.
Diskutovalo sa tiež o kontaktných kampaniach a ich výhodách. Pri tomto type kampane spomeňme napríklad senzorický zážitok, ktorý môžeme pomocou osobného kontaktu potenciálnemu voličovi sprostredkovať: či už ide o vôňu kávy alebo povestnej kapustnice. Dá sa tiež využiť rozdávanie reklamných či iných predmetov, ale tu treba dať pozor, aby sa tieto zároveň spájali s identitou politika. Podľa tímu z Restartup sú sociálne siete dobrým doplnkom k volebnej kampani, avšak politickí kandidáti by sa nemali zameriavať len na ne. Hlavne pre politických nováčikov je stavanie kampane len na sociálnych sieťach nevýhodou a vyhrať pomocou takejto kampane voľby je nemožné.
Ďalšou úlohou účastníkov bolo zhodnotiť modelových kandidátov. Prostredníctvom videa sa zoznámili s niekoľkými kandidátmi a zhodnotili ich silné a slabé stránky, potenciálne hrozby a príležitosti v ich kampaniach (tzv. SWOT analýza). Následne získali podrobnejšie informácie k profilom jednotlivých kandidátov a mali vyhodnotiť šancu na úspech vybraného jednotlivca vo vzťahu k ostatným kandidátom.